Home > Ganduri > De ce exista Religia?

De ce exista Religia?

9 June 2011

Inainte sa-mi sariti in cap, stati asa sa va explic. Biblia, daca o golim de toate intamplarile cu umblatul pe apa si transformatul apei in vin, ramane doar o colectie de pilde si intamplari din care putem trage anumite invataturi. Prin urmare, Biblia este mai mult un cod al bunelor maniere scris acum multa (poate prea multa) vreme. Pentru ca adevarul asta este: Religia ne invata sa fim buni, sa ne iubim aproapele, etc. Ce nu inteleg eu e de ce avem nevoie de o carte care sa ne spuna toate astea? Suntem atat de turma incat nu suntem in stare sa gandim singuri? Eu de exemplu prefer sa inlocuiesc Biblia cu un motto in viata: “Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face.” E atat de simplu si atat de eficient incat acopera aproximativ 95% din toate invataturile Bibliei, iar restul de 5% sunt acoperite de bunul simt.

Ar mai fi o varianta: Cineva trebuia sa-i invete pe oameni diferenta dintre bine si rau. Dar dupa 2000 de ani, n-am deprins oare instinctiv acest lucru? Asa ca, momentul in care multi imi vor sari in cap, eu cred ca a te ghida inca dupa Biblie dupa atata vreme e ca si cum ai refuza sa renunti la suptul de la san si sa mananci singur, doar pentru ca asa ai fost invatat de mic ca se face. In schimb, alegem sa ne luam dupa ce au zis altii doar pentru ca ne e prea lene sa gandim singuri. Nu zic, poate au dreptate cei care au scris Biblia… Dar nimeni nu gandeste 100% perfect.

Categories: Ganduri Tags: , , , , ,
