Home > Ganduri > Vrei civilizat? Scoate banu!

Vrei civilizat? Scoate banu!

8 June 2011

Am fost cu ai mei nu demult la Deva, in vizita la bunici. Oricum nu mergem decat o data la vreo 3 ani. Si din moment ce tocmai se infiintase tronsonul Turda – Gilau, ce naiba, o luam pe acolo, sa vedem si noi banii contribuabililor in actiune. Nici macar indicatoarele nu erau puse 😆 Si ca sa vezi, tata o ia in directia opusa 😆 No problem. Doar sunt iesiri de pe autostrada din X in Y kilometri. Aha… doar ca toate iesirile, mai putin cele mari evident, erau blocate cu bucati mari de beton, pentru ca drumul nu era gata 😆 Asa ca am mers noi frumos pana aproape de Gilau pana am gasit un loc in care sa putem intoarce.

Astazi, CNADNR – Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri din Romania – a declarat asa:

Comisia Europeana a impus conditii clare, atunci cand ne-au dat finantarea, si anume taxarea autostrazilor. Vorbim de Coridorul IV, dar si de celelalte autostrazi deja construite. Intreaga retea va fi taxata

Pe scurt, lucrurile stau cam asa: UE ne-a dat niste bani. De banii astia, noi am promis sa facem niste autostrazi. Nu stiu in ce masura s-a furat sau nu din acesti bani avand in vedere ca de la UE probabil ca nu se fura chiar asa, dar sunt sigur ca daca se putea, gaseam noi o cale.

In fine, sa trecem la subiect. Astia nu ne-au dat banii asa degeaba. I-am primit cu niste conditii. Si se pare ca una din aceste conditii a fost ca reteaua de autostrazi sa fie taxata. Am auzit azi ceva cu 5 euro, dar ascultam doar cu o ureche, asa ca nu am tinut minte bine. Dar cand a postat si Zoso pe blog, m-am lamurit. 5 euro pe 100 kilometri.

Din partea mea, eu platesc si 10 euro pe 100 de kilometri, cu conditia ca sa pot sa merg cu 120 de km/h pe toti cei 100 de kilometri, si nu doar in primele 4 saptamani. Ce-ar fi sa reziste vreo 5 ani autostrada. Doar ca nu putem sa stim decat cand poate va fi prea tarziu.

Categories: Ganduri Tags: , , , , ,
