Home > Ganduri > Google ChromeBook

Google ChromeBook

4 June 2011


Google a pregatit de ceva vreme o surpriza, surpriza care, spun unii, va insemna inceputul sfarsitului pentru Microsoft. Acest proiect se cheama Google Chromebook. Ce e Google Chromebook? Ei bine, lucrurile sunt destul de vagi deocamdata. Este un laptop care foloseste noul sistem de operare al celor de la Google, Chrome OS. Pentru cei care nu stiu, el arata cam asa…

… deci destul de bine spun eu.

Chromebook-ul asta, nu e chiar un notebook tipic asa cum v-ati obisnuit. Deocamdata se pare ca Samsung si Acer au exclusivitate in producerea lui deoarece doar ei sunt parteneri Google. Bateria se spune ca va rezista aproape o zi intreaga, ceea ce mi se pare uimitor. Lucru uimitor este si ca nu va trebui sa asteptati un minut sau mai mult pana va booteaza notebookul si puteti intra pe internet. Va veti putea citi mailul in cateva secunde, cel putin daca e sa ne luam dupa declaratiile celor de la Google. De asemenea, interesant este ca veti plati un fel de abonament lunar care variaza de la 28$ / user pentru firme si 20$ / user pentru scoli, asta pentru ca toate pozele, jocurile, aplicatiile, muzica, filmele si documentele voastre se vor afla online, pe serverele Google, astfel ca nu veti putea pierde nimic, niciodata. Optional, notebookul va veni cu 3G inclus, astfel ca puteti intra pe internet, oriunde va aflati.

Samsung ChromeBook

Samsung ChromeBook

Acer ChromeBook

Lansarea va avea loc pe 15 Iunie anul curent, iar notebookurile nu vor fi disponibile la inceput decat prin Marea Britanie, Spania, Franta, Statele Unite ofcourse si inca vreo 2 tari. Mai mult, din cate am inteles eu, nu va putea fi achizitionat decat online.

Asta probabil ca va da startul unei noi generatii de notebookuri si unui nou trend, probabil intr-un final ajungandu-se acolo unde s-a si speculat, adica la calculatoarele noii generatii, fara medii de stocare. Lucru cel putin intimidant, pentru ca, sa fim seriosi, ce am eu pe hardul meu e sfant si accesez (cel putin teoretic) doar eu. Nu ma prea incalzeste sa stiu ca toate datele mele, filmele XXX si scrisorelele de dragoste catre Rozica vor fi undeva, pe un server, unde proabil IT-stii, stiind cat de important sunt eu si stiind ca statutul meu in aceasta tara este asemanator al celui unui print, se vor prapadi de ras citind jurnalul meu in care scriu cat o iubesc pe mama 😦

Oricum, cert e ca Microsoft are competitie serioasa nu gluma.

  1. 4 June 2011 at 17:43

    ideea nu e rea.. si am vazut ca multe companii vor sa se indrepte spre ideea de a stoca datele utilizatorilor pe serverele lor pentru a face mai usor accesul de oriunde al utilizatorilor. E un lucru ingenios si bun, sa speram ca vor fi sigure datele acolo unde sunt.

  2. 4 June 2011 at 17:47

    Nu stiu. Mi-a mai trecut acum o chestie prin cap. Avand in vedere ca platesti abonament lunar si ca datele sunt pe serverele lor… Sa presupunem ca am 500 GB stocati acolo, caci in ziua de azi nu e asa de mult. Cum le iau cand/daca vreau sa trec la calculator normal? 😆 Imi trebuie neaparat un HDD extern… Merita sa-mi bat capul atat? Doar daca, eventual, nu pot sa-mi accesez datele de pe server si de pe alt calculator.

  3. Chad
    6 June 2011 at 16:11

    once u go chromebook u never go back

    • 6 June 2011 at 16:39

      Chad, prietene, prea multa engleza, prea putina romana 😀 Dar, trebuie sa-ti dau dreptate. Probabil ca experienta oferita va fi atat de noua pentru multi incat vor ramane pe Chromebook si daca doar din principiu.

  1. No trackbacks yet.
Comments are closed.
